piątek, 10 maja 2013

Schodami w górę, a potem prosto do pamięci noszonej w genach

Niedawno uświadomiłam sobie, że gdybym miała znaleźć "punkt przywracania systemu" w moim życiu, to byłaby nim, właśnie ta rozmowa w pociągu na ostatnim roku studiów. Z pozoru banalna rozmowa z dawno nie widzianym znajomym, o tym co nas już ominęło, czy wybralibyśmy ten kierunek studiów raz jeszcze, czy pasją można zarobić na życie..? Takie tam gdybania grzecznych młodzianków, którzy i tak za rok trafili na mało fascynujący etat. Kto wtedy miałby tyle siły, żeby na ostatnim roku rozpocząć wszystko od nowa, w zupełnie innym kierunku; w kierunku do którego wyrywało się serce...? I na koniec to zdanie, które powiedziało nam o sobie wystarczająco wiele: - Wiesz co mnie zawsze najbardziej poruszało w tych wszystkich historiach starożytnego świata ? Spalenie Biblioteki w Aleksandrii... Wiedza, która umarła na zawsze...
I właśnie dlatego ten blog będzie moją małą biblioteką wiedzy kolekcjonowanej przez lata; wiedzy odgrzebywanej spod kurzu przeszłości przez pasjonatów, myślicieli, filozofów, czasem nawet naukowców. Tym ostatnim wierzę najmniej, bo sama wiem jak ciężko jest mówić i myśleć inaczej, niż środowisko, w którym starasz się kreować zawodowo. Jeśli moja biblioteka kogoś zainteresuje, będzie mi naprawdę bardzo miło.

5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszy mnie, że kolejna osoba otwiera swoją stronę internetową - bloga.

    Po przeczytaniu posta wiem, że jesteś młodą i wykształconą osobą. Masz szlachetne, ambitne plany. Chętnie będę gościem na Twojej stronie, ponieważ tematyka, którą chcesz dzielić się z innymi, jest w kręgu moich zainteresowań. Z całego serca życzę Ci wytrwałości, a także systematyczności, ponieważ czytelnicy będą otwierali Twoją stronę z nadzieją, że znajdą "coś nowego". Pisanie, mówiąc kolokwialnie "zrywami" mija się z celem, jeśli zamierzamy mieć stałych czytelników. Powstają nowe blogi, ale część z nich umiera w sposób naturalny.

    Gorąco wierzę, że rozgościsz się na dobre, że będziesz pisała ciekawe teksty, którymi zainteresujesz wiele osób.


    Cytuję ostatni akapit Twojego posta: "Jeśli moja biblioteka kogoś zainteresuje, będzie mi naprawdę bardzo miło". Dlatego polecam Twojego bloga na Facebook'u.

    Pozdrawiam serdecznie. :)

    Zamieszczony wcześniej komentarz usunąłem ponieważ wkradło się kilka "literówek". Przepraszam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj, bardzo mnie zaskoczyłeś tym komentarzem, tym bardziej, że nie spodziewałam się jeszcze jakiegokolwiek odzewu. Myślałam, prawdę mówiąc, że przez jakiś czas będę traktowała tego bloga, jako rodzaj notatnika z moich czytelniczych podróży po materialnym i niematerialnym świecie tajemnic i wiedzy. Do głowy mi nie przyszło, że tu zajrzysz (podczytywałam Twojego bloga od jakiegoś czasu). Niemniej jednak dziękuję za zaufanie. Mam szczerą nadzieję, że twój komentarz zmobilizuje mnie do systematyczności :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cenię ludzi z pasją. Chętnie tu zaglądam i z ciekawością czytam.

    Życzę wytrałości i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa :) I ja bywam u Ciebie ;)
      Mam nadzieję, ze nie zabraknie mi wytrwałości i że będzie miała po drodze z czasem ;)

      Pozdrawiam serdecznie ;)

      Usuń